שירות ייחודי בשיבא: מוקד הלכתי לייעוץ בענייני רפואה והלכה

    עפר גדנקן No Comments on שירות ייחודי בשיבא: מוקד הלכתי לייעוץ בענייני רפואה והלכה

    לפני מספר שנים, במסגרת ההתאמות של בית החולים לנשים ויולדות בשיבא ליולדות שומרות תורה ומצוות, ובעקבות הצורך הגדול שהוצף מהשטח, הוקם בשיבא מוקד הלכתי מיוחד הנותן מענה לשאלות בנושא רפואה והלכה במגוון תחומים ונושאים כמו: פסיקה בנוגע לרפואה בשבת, שאלות שקשורות לתחילת החיים או לסוף החיים, שאלות הנוגעות לפיקוח נפש, טיפולים אסורים או מותרים על פי ההלכה ועוד.

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המוקד ההלכתי המיוחד בראשותו של הרה"ג ר' צבי פורת שליט"א- רב ויועץ הלכתי, עומד לרשות ציבור השואלים כולו ממגוון התחומים. בנוסף,  הוא גם  נותן מענה לרבני הקהילות השונות ומהווה אמצעי המסייע רבות לחיבור בין הרבנים לצוות הרפואי הבכיר ביותר בשיבא.

    "המוקד ההלכתי שלנו הינו ראשון מסוגו במסגרת מרכז רפואי" אומר הרה"ג ר' צבי פורת שליט"א. "עובדת היותו מוטמע בתוך מערכת בית החולים, מאפשרת לקבל תמונה רפואית מדויקת,  ולהכריע ולפסוק בסוגיות הלכה-ורפואה שונות באופן המדויק ביותר. עם הזמן התפתחו מתוך השאלות הרבות שירותים הלכתיים ייחודיים כדוגמת המענה הרפואי וההלכתי המשותף הניתן על ידי וע"י פרופ' שלי מזעקי  – מנהל מחלקת סיכון גבוה בבית החולים לנשים ויולדות בשיבא – בכל ערב שבת לשאלות הנשאלות על ידי המאושפזות אודות הטיפולים המותרים להיעשות בשבת, כאשר כל טיפול או מעקב שאיננו נחוץ לפיקו"נ של הנוגעים בדבר יידחה בנסיבות אלו למוצאי השבת, פתחנו מוקד הלכתי מיוחד לקראת צום יוה"כ שמדי שנה בשיתוף יועצים רפואיים בכירים מעניק פסיקה הלכתית למאות הפונים אודות צום יוה"כ לחולים, ועוד".

    "בנוסף" אומר הרב פורת שליט"א, "שיתוף הפעולה של הרופאים עם המוקד ההלכתי הינו יוצא מן הכלל. מרחיב את הלב לראות כיצד הצוות הרפואי בשיבא מתייחס בכבוד רב למטופלים הרבים המבקשים להתייעץ עם רבני הקהילות, ושקילת דחיית, שינוי והתאמת ההליך הרפואי לרצון המשפחה על פי עמדת ההלכה. הצוות הרפואי הוא אחד מהגורמים המרכזיים המפנים את השואלים המעוניינים בכך למוקד ההלכתי של שיבא.

    המוקד ההלכתי בשיבא, פתוח לשאלות וייעוץ עבור רבנים ומטופלים בכל התחומים בהם ישנו ממשק בין ההלכה לרפואה. הוא מקיים במשך השנה כנסי רפואה והלכה לרבנים, מוציא דפי מידע בנושאים שונים וכן עומד לרשות הציבור באופן מתוגבר בזמנים כמו ערב יום כיפור – אז מתקבלות מאות פניות בכל שנה מחדש.

    ניתן ליצור קשר עם המוקד ההלכתי במספר טלפון: 03-5307819 בפקס: 03-5307862 בכתובת מייל: [email protected]

    שיבא תמיד מאתגר את הניסוח של ידיעות היחצ מתוך רצון לכתוב דברים רגישיפ במידת האפשר



    0 תגובות